Na het overlijden van een dierbare komt er veel op je af. Het verdriet, het gemis en alle emoties die daarbij komen, kunnen overweldigend zijn. Kort na het overlijden is het allerbelangrijkste dat de uitvaart wordt geregeld. In de meeste gevallen wordt je daarbij begeleid door een uitvaartondernemer.

Maar daarna, als de uitvaart voorbij is en iedereen weg is. Als je weer alleen bent en niets meer snel hoeft te regelen. Als er alleen de stilte is van het gemis, dan komen de emoties extra hard binnen. En dan blijkt dat het regelen nog niet klaar is.

Er is namelijk een nalatenschap, het overlijden doorgeven bij diverse instanties, bankrekeningen, een eigen of huurwoning, salaris of (pensioen-)uitkering, abonnementen, social media accounts. Kortom: er komt een berg informatie op je af van allerlei instanties die iets van je ‘moeten’.

Ik begrijp volkomen dat daar je hoofd helemaal niet naar staat, laat staan dat je daar de energie nog voor hebt. Je hebt al je energie nodig om überhaupt te ‘overleven’ in deze eerste weken na de uitvaart. Dat het fijn zou zijn als er iemand is die jou hierbij helpt. Om de papierwinkel te organiseren, je te helpen met wat nu echt prioriteit heeft en wat wel even kan wachten. Maar ook iemand waar je even je verhaal bij kwijt kan, die er is voor jou. Die met aandacht luistert naar wat jij te vertellen hebt en wat jij zegt nodig te hebben.

Laat mij jouw helpen met zowel het zakelijke als het emotionele aspect. Ik sta 2-3 uur tot je beschikking om met jou ervoor te zorgen dat er rust komt in de chaos die er kan ontstaan. Jouw situatie is mijn uitgangspunt voor de informatie die je van mij krijgt. Mijn belang hierin is om de zakelijke kant inzichtelijk te maken en daar waar nodig je doorverwijzen naar specialisten. Dat doe ik zonder verdere belangen omdat ik niet gebonden ben aan een andere partij.

Mijn doel is om jou in de gelegenheid te brengen dat je aandacht kunt besteden aan jouw rouw. Want die is al uitdagend genoeg zonder al die papieren rompslomp eromheen.